Наставна јединица: Анализа и дискусија конвенција и узанси у односима између туристичких агенција и хотелијера

На почетку часа кроз дијалог са ученицима обнављамо претходне наставне јединице. Питам их  који су наважнији партнери туристичке агенције, шта представља уговор о затраженој и потврђеној резервацији, како би их увела у нову наставну јединицу.  Притом истичем да су „Анализа и дискусија конвенција и узанси у односима између туристичких агенција и хотелијера“ тема данашњег часа и исписујем на табли назив наставне јединице.  За ову наставну јединицу предвиђено је четири часа  вежби.  С обзиром да је ово први час упознаћемо се са делом Правилника о хотелско- агенцијским односима који се односе на резервацију, закључивање и рокове отказа хотелског уговора.

Ученике информишем о доношењу и значају међународних конвенција и узанси. Час сам замислила као индивидуални рад ученика студије на случају.

Следећи корак састоји се у томе што ученике упознајем са студијом на случају и поделом радних задатака. Свако од ученика добија радни лист са студијом на случају која је везана за хотелски уговор између домаће агенције и иностраног хотела. Прилог студије на случају је Правилник о хотелско-агенцијским односима. У оквиру саме студије на случају приказана је ситуација са одређеним грешкама. Ученици се не налазе у улози пасивних примаоца знања, већ се налазе у средишту процеса решавања проблема и исправљања начињених грешака.

Уједно им истичем да свако од њих представља део тима запослених у туристичкој агенцији „Компас“ и да је њихов задатак да кроз решавање проблема прикажу обавезе уговорних страна хотелског уговора у складу са Правилником о хотелско-агенцијским односима (међународне конвенције и узансе).

При решавању задатка обилазим ученике надгледајући њихов рад. Време за израду задатка је  20 минута. По завршетку, ученици читају одговоре на постављена питања у оквиру студије на случају: које су последице ове ситуације?; шта је требало урадити и као правилно поступити да не дође до ове ситуације?; ко је у праву (агенција или хотел)?; презентација захтева за резервацију, потврде и коментарисање неблаговременог отказа половине гостију од стране агенције. Након одговора следи дискусија и анализа изнешених одлука ученика за решење приказане ситуације.

У оквиру дискусије долазимо до закључка“шта смо данас научили“, тако што учаницима постављам питања везана за кораке у изради и начину закључивања хотелског уговора.

На самом крају часа ученици исказују своје ставове о часу и наученом кроз писање смс поруке одсутном другу тј. другарици. Истовремено, читањем смс могу доћи до закључка колико је ученицима било лако или тешко да усвоје нови садржај и колико им се час свидео.

КОНСТРУИСАЊЕ СТУДИЈЕ НА СЛУЧАЈУ

(време за израду 20 минута)

Циљ учења: познаје обавезе уговорних страна хотелског уговора у складу са Правилником о хотелско агенциским односима

 Опис ситуације; Радиш у туристичкој агенцији „Компас, Војводе Мишића 5, Параћин и добијаш захтев дана 20.09.2011. од „Удружења грађевинарства“ да резервишеш хотелАрион Виен“ **** у Бечу за време Сајма грађевинарства у термину од 17.02. до 18.02.2012. за 20 0драслих особа на бази ноћења са доручком (НД илиi BB-bed & breakfast).   Контактираш телефонским путем менаџера продаје хотела „Арион Виен“, добијаш информацију да у том термину има слободних десет двокреветних соба и да је цена по особи за услугу НД 25 еура, боравиша такса 2 еура дневно по особи, обавезно плаћање аванса 30% од укупног износа, провизија за агенције за групе је 10%, договараш се са њим да му упутиш писменим путем захтев за резервацију. Међутим, захтев за резервацију није упућен писменим путем. Пет дана пре поласка групе у Беч контактираш менаџера продаје хотела „Арион Виен“  и отказујеш долазак половине групе. Приликом разговора добијаш информацију да туристичка агенција „Компас“ нема резервацију за тражени термин и да у хотелу нема слободних соба за време Сајма грађевинарства.

Радни задаци:

а) Које су последице ове ситуације?

б) Шта је требало урадити и како правилно поступити да не дође до ове ситуације?

в) Ко је у праву (агенција или хотел)?

г) Да ли је отказ половине резервације био благовремено упућен?

д) Урадити захтев за резервацију и потврду резервациј

Прилог: Правилнок о агенцијско хотелским односима


Advertisements
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

%d bloggers like this: